Categories
Bola Sepak

Solskjaer: Manchester United mempunyai peluang dalam Liga Juara

Ole Gunnar Solskjaer melaungkan bahawa Manchester United akan dapat menggunakan keyakinan yang diperoleh daripada kemenangan yang diistilahkan seperti rollercoaster mereka ke atas Southampton dalam saingan Liga Juara-Juara.

Dua gol dari Romelu Lukaku dan serangan Andreas Pereira yang hebat menghilangkan defisit separuh masa pertama dan membantu United menundukkan Saints  3-2 melalui satu perlawanan yang sangat mendebarkan di Old Trafford.

Kebangkitan semula membawa keyakinan melonjak menjelang pertembungan kedua pusingan 16 Liga Juara-Juara  untuk menghadapi Paris Saint-Germain, yang berkelebihan 2 gol pada pertembungan pertama.

United akan memerlukan setiap bentuk yang mengagumkan untuk menghapuskan skor di Parc des Princes tetapi jurulatih sementara Solskjaer sangat yakin dengan apa yang dilihatnya selepas kemenangan pada hari Sabtu.

“Bilik persalinan sentiasa berjuang, mereka menanti hari Rabu,” kata Solskjaer.

“Kami tahu ia akan menjadi perlawanan yang sukar, tetapi siapa yang tahu? Ia telah berlaku sebelum ini. Kelab ini mempunyai begitu banyak kemunculan hebat.

“Liga Juara-Juara telah memberi beberapa sejarah di luar jangka, Barcelona menentang PSG [pada 2017]. Kami selesa bermain di tempat lawan, kami mempunyai lapan kemenangan berturut-turut.”

United akan kehilangan khidmat Paul Pogba di Paris selepas pemain tengah itu dibuang padang kerana mengutip kad kuning kedua dalam kekalahan pertama United bulan lalu.

Pemain berusia 25 tahun itu merupakan pemain penting dalam pendakian kelab itu ke tangga keempat dalam Liga Perdana Inggeris, walaupun dia telah mensia-siakan peluang untuk menjaringkan gol ke atas Southampton apabila Angus Gunn menyelamatkan sepakan penaltinya.

Solskjaer menegaskan Pogba, yang memerlukan kebangkitan untuk perubahan menentang Everton pada bulan Oktober, kekal sebagai pilihan utamanya dari 12 meter.

“Saya hanya berkata kepadanya, ‘Bersedia untuk yang seterusnya kerana anda juga akan mengambilnya juga,’ kata bos Red Devils.

“Saya telah melepaskan penalti, dia seorang budak lelaki yang yakin, hari ini adalah meletihkan, biasanya dia melakukannya dengan baik, dia akan pulih.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *