Categories
Bola Sepak

Xhaka Yakin Arsenal Mampu Raih 3 Mata Di Anfield

Arsenal tidak mempunyai rekod yang baik apabila bertandang ke Liverpool, tetapi Granit Xhaka tidak bimbang menjelang kunjungan mereka ke Anfield pada Ahad depan. Dia yakin The Gunners akan mendapat kemenangan di sana.

The Gunners telah tewas tiga daripada empat perlawanan terakhir mereka di Anfield dan telah dibolosi 12 gol dalam perlawanan tersebut. Kemenangan terakhir mereka di Liverpool adalah pada 2012 apabila Robin van Persie menjaringkan dua gol untuk membantu mereka menang 2-1.

Bercakap kepada Express menjelang pertembungan besar di Anfield, Xhaka mendakwa sudah tiba masanya untuk mereka meraih kemenangan. Beliau menambah bahawa mereka yakin akan mendapat ketiga-tiga mata dan berkata:

“Tidak kira bagaimana musim mereka berjalan – mereka sentiasa pasukan berbahaya dan, di Anfield, mereka adalah pasukan yang sangat sukar untuk ditentang.”

“Tetapi kami mempunyai keyakinan yang cukup untuk menang di sana juga. Inilah yang kami akan cuba lakukan. Itulah mengapa kita pergi ke sana jadi mari kita lihat sama ada kita boleh membawa kembali tiga mata.”

Arsenal sedang memburu kejuaraan Liga Perdana pertama mereka dalam tempoh hampir 20 tahun tetapi menghadapi tekanan berterusan daripada Manchester City. Cityzens ketinggalan lapan mata, tetapi masih mempunyai satu perlawanan di tangan yang boleh membantu mereka merapatkan jurang kepada lima mata.

Bercakap mengenai pasukan Pep Guardiola, Xhaka menambah:

“Jika saya jujur, kami melihat kepada diri kami sendiri. Kami mempunyai segala-galanya di tangan kami – sembilan perlawanan berbaki sekarang. Katakan lima mata mengatasi City – atau lapan sekarang kami telah bermain satu perlawanan lagi. ”

“Perkara yang paling penting berlaku dalam pasukan, bukan apa yang orang lain lakukan. Ia tidak selalu mudah atau terbuka. Pasukan bermain menentang kami sekarang sangat dalam, menunggu kesilapan kami dan serangan balas.”

Dia menyambung:

“Kami tahu bahawa apabila kami menjaringkan gol pertama, mungkin mereka perlu membuka permainan dengan lebih banyak dan pada separuh masa kedua mereka melakukannya. Separuh masa pertama kami terpaksa berjuang lebih banyak.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *