Categories
Bola Sepak

Liverpool menjuarai liga akan menjadikan saya orang paling gembira di dunia – Gerrard

Steven Gerrard berkata dia akan menjadi “orang paling bahagia di dunia” jika Liverpool memenangi Liga Perdana musim ini.

Gerrard dianggap sebagai salah satu pemain terbaik di kelab itu, menjaringkan 186 gol dalam 710 penampilan sebelum menyertai LA Galaxy pada 2015.

Pasukan Jurgen Klopp berada dua mata di depan Manchester City ketika menghampiri penghujung Liga Perdana Inggeris, tetapi pemain Pep Guardiola bermain kurang satu perlawanan.

Gerrard kini pengurus skuad Rangers Scotland tetapi dia mengakui bahawa dia masih sentiasa mengikuti perkembangan bekas kelabnya dan sangat menginginkan mereka merangkul gelaran utama pertama sejak 1990.

“Percayalah, saya masih merasakan tekanan!” dia memberitahu laman web rasmi Liverpool.

“Ia berada di belakang fikiran saya. Saya mempunyai pekerjaan utama sekarang dan semua tumpuan saya adalah jelas pada Rangers, tetapi saya juga mempunyai satu mata di Anfield dan saya hanya berharap pemain-pemain dapat pergi dan mengatasi halangan di hadapan dan jika ianya menjadi kenyataan maka saya akan menjadi orang yang paling bahagia di dunia. “

Gerrard bercakap pada perlawanan amal antara legenda Liverpool dan bekas bintang AC Milan di Anfield pada hari Sabtu, di mana dia menjaringkan gol kemenangan.

Ia adalah masa yang istimewa untuk datang ke Anfield, terutamanya apabila ia penuh, dan hanya menyarungkan jersi,” katanya.

“Untuk bermain melawan Milan dengan semua bekas rakan sepasukan saya, dan memenanginya, ternyata perasaan istimewa.

“Ia luar biasa, sebaik sahaja anda mendapat jemputan, anda seolah-olah tidak sabar menunggu hari ini.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *