Categories
Bola Sepak

Manchester vs Liverpool : Update Pemain

Virgil van Dijk akan kembali dalam kesebelasan utama  Liverpool untuk pertembungan Liga Perdana Ahad dengan Manchester United di Old Trafford.

Kapten Belanda itu terpaksa melupakan perlawanan Liga Champions pertengahan minggu melawan Bayern Munich akibat penggantungan tetapi akan  kembali tempat asal di posisi pertahanan tengah.

Dejan Lovren (hamstring) kekal diketepikan tetapi keadaan Xherdan Shaqiri telah bertambah baik selepas ketegangan perut kecil mengehadkan persiapannya untuk pertemuan dengan Bayern.

“Dejan tidak masuk, Joe [Gomez] tidak masuk, tapi saya rasa hampir semua yang lain berada dalam latihan sekurang-kurangnya,” kata Jürgen Klopp pada persidangan akhbar sebelum perlawanan.

“Rhian Brewster masih dalam beberapa bahagian latihan, Ox dalam bahagian yang lebih besar tetapi tidak bersedia bermain. Selebihnya telah melatih dan akan berlatih dengan kami, tetapi masih sedikit masa.

“Kami fikir jika kami memerlukan [Shaqiri] selama 10 atau 15 minit [menentang Bayern], kami boleh membawanya sekurang-kurangnya. Sekarang ia berlatih lima atau enam hari lagi, yang selalu membantu.”

Klopp juga melaporkan bahawa Liverpool berada dalam keadaan terbaik, dari segi kedalaman opsyen sepanjang pasukan, ‘selama beberapa minggu’.

“Kami perlu membuat pilihan di kalangan pemain tengah, bek kanan, walaupun separuh tengah jika saya berfikir tentang Fabinho lagi dalam kedudukan itu,” kata bos itu.

“Saya boleh membuat keputusan mengenainya, itulah yang baik. Penampilan Jordan Henderson akan menjadi ke-300 kerjayanya di Liga Perdana dan ke-400 dalam semua pertandingan kelab.

United berharap dapat memiliki Jesse Lingard dan Anthony Martial untuk perlawanan selepas kecederaan hamstring dan kecederaan pangkal paha.

Pasangan itu masih belum kembali ke latihan dengan skuad Ole Gunnar Solskjaer sejak mempertahankan masalah dalam kekalahan Liga Juara-Juara Paris Saint-Germain awal bulan ini.

“Saya berharap dan berfikir Anthony akan bersedia dan saya harap Jesse akan siap kerana ia adalah dua kecederaan yang berbeza,” kata Solskjaer, pengurus sementara United, Jumaat.

“Mungkin lebih berharap daripada berfikir, dengan Anthony juga, tetapi dia mempunyai peluang.Oleh itu, kami masih berharap Jesse dapat bersedia, mari kita lihat, kami masih mendapat latihan selama beberapa hari dan mereka perlu menjadi sebahagian daripada itu. ” Mengenai menghadapi Reds, yang mendakwa kemenangan 3-1 ke atas United di Anfield dalam perlawanan terbalik, Solskjaer menambah: “Kami tahu kami menghadapi perlawanan yang sangat sukar. “Tetapi saya fikir mereka tahu bahawa datang ke Old Trafford akan menjadi sukar, saya fikir mereka akan menghormati kami dan kami akan menghormati mereka.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *