Categories
Bola Sepak

Kesilapan Mudah Ramos Jadi Punca PSG Terima Kekalahan Pertama Dlm Liga Musim Ini

Peminat menganggap karier Sergio Ramos telah ‘selesai’ berikutan persembahan buruknya ketika menentang Lens dalam aksi Ligue 1.

https://twitter.com/001Legendary/status/1609662524730875906?s=20&t=rvDP_Tfh-pZuoU_zTS8Vyg

Paris Saint-Germain kini berada di tangga teratas, tetapi dikalahkan 3-2 oleh Lens yang menduduki tempat kedua liga pada petang Ahad.

Walaupun musim pertama yang buruk, Ramos telah memulakan 20 perlawanan musim ini setakat ini, sebagai bahagian penting sistem 3-4-3 Christophe Galtier yang telah terbukti berkesan setakat ini.

Peminat pantas mengkritik persembahan buruk pertahanan Sepanyol itu selepas melihat peranan yang dimainkannya ketika Lens mendahului.

Lens meledak gol pertama pada minit kelima berterima kasih kepada Przemyslaw Frankowski sebelum PSG membalas apabila Hugo Ekitike menyamakan kedudukan pasukannya pada minit kelapan.

Sejurus sebelum tamat setengah jam, serangan PSG yang kurang efektif dengan segera dihukum menerusi serangan balas pantas.

Ketika hantaran dibuat ke arah Lois Openda, Ramos masuk ke garisan tengah untuk mencuba dan memenangi bola, tetapi keterlaluan beliau menyaksikan penyerang itu berjaya menembusinya, sebelum menewaska Marquinhos sepenuhnya sebelum menjaringkan gol kedua – menyaksikan persembahan buruk daripada dua pemain pertahanan terbaik.

Peminat bertindak balas terhadap Ramos, mengkritik usaha buruknya apabila gol kedua dijaringkan oleh Openda.

Seorang peminat hanya mengulas: “State of Ramos”

Sementara yang lain mendakwa: “Masaklah mereka berdua apabila bertemua Bayern”

Dan seorang lagi memanggilnya ‘Karier lebih tamat daripada Ronaldo’.

Alexis Claude-Maurice menambah gol ketiga sejurus selepas separuh masa untuk memberikan PSG kekalahan liga pertama mereka dalam musim ini.

Gergasi Perancis itu akan mengharungi Pusingan 64 Piala Perancis dalam saingan seterusnya, tetapi enam perlawanan Ligue 1 berturut-turut menanti mereka sebelum mereka menentang Bayern Munich dalam Pusingan 16 Liga Juara-Juara.

Dengan Lionel Messi kembali sebagai juara Piala Dunia, ia akan menjadi menarik untuk melihat sama ada trio berbisa yang dibarisi Messi, Neymar dan Kylian Mbappe boleh kembali ke bentuk yang mereka tunjukkan sebelum kejohanan di Qatar – jika mereka mampu melakukannya maka mereka akan menjadi pesaing yang dukar digugat

.Akan tetapi, jika mereka mahu mempunyai harapan untuk merangkul trofi Liga Juara-Juara yang sangat diidam-idamkan, Ramos dan rakan-rakannya perlu bertahan lebih baik daripada yang mereka ada malam ini .

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *