Categories
Bola Sepak

Real Sedia Tawarkan Lebih €100 Juta Untuk Dapatkan Pemain Sasaran Liverpool

Real Madrid dilaporkan bersedia untuk menawarkan lebih €100 juta untuk mendapatkan sasaran Liverpool, Jude Bellingham dari Borussia Dortmund.

https://twitter.com/ESPNFC/status/1608798002839158784?s=20&t=nPVtmtlRt3eyq16ier6mCw

Seperti yang dilaporkan oleh ESPN, Real Madrid bersedia untuk meningkatkan minat mereka terhadap pemain antarabangsa England yang diidamkan itu di tengah-tengah minat daripada kelab lain.

Liverpool juga amat mengagumi pemain tengah yang beraksi dengan cemerlang di Piala Dunia FIFA 2022 untuk pasukan England.

Bellingham telah muncul sebagai salah seorang pemain muda terbaik di Eropah sejak perpindahan berjumlah £25 juta ke Borussia Dortmund dari kelab zaman kanak-kanaknya Birmingham City pada tahun 2020.

Pemain tengah itu telah membuktikan dirinya sebagai pemain utama dalam pasukan utama Borussia Dortmund dan juga dalam persediaan England.

Bellingham telah mengharungi musim yang membanggakan untuk pasukan Edin Terzic musim ini, setelah menjaringkan sembilan gol dan membantu tiga gol dalam 22 perlawanan merentasi semua pertandingan.

Sejak berpindah ke Signal Iduna Park, sasaran Liverpool dan Real Madrid itu telah membuat 112 penampilan untuk BVB, menjaringkan 19 gol dan memberikan 21 bantuan.

Pemain tengah dinamik itu menjaringkan satu gol dan menyumbang satu asssist dalam lima perlawanan untuk England pada Piala Dunia FIFA 2022.

Borussia Dortmund dilaporkan menetapkan tanda harga €150 juta pada aset berharga mereka sebelum Piala Dunia FIFA dan kelihatan tidak akan berganjak daripada pendirian mereka.

Real Madrid tidak kekurangan pemain yang berkualiti mahupun pemain sandaran di dalam skuad mereka. Bagaimanapun, mereka perlu menggantikan Luka Modric dan Toni Kroos dalam masa terdekat.

Liverpool, sebaliknya, telah bergelut untuk mencari pemain yang memiliki kreativiti di bahagian tengah dan nampaknya sangat memerlukan seseorang seperti Bellingham.

Ia masih belum dapat dilihat siapa yang memenangi perlumbaan untuk mendapatkan tandatangan pemain Inggeris itu, dengan kelab seperti Manchester City, Manchester United dan Chelsea didakwa turut memantau keadaan.

Pada masa yang sama,Benfica dilaporkan telah memulakan usaha mereka untuk mencari pengganti pemain tengah mereka yang sedang diburu, Enzo Fernandez.

Pemain antarabangsa Argentina itu telah menarik minat daripada Liverpool, Chelsea dan Real Madrid dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Pemain berusia 21 tahun itu telah muncul sebagai antara pemain paling diidamkan dalam bola sepak dunia berikutan eksploitasinya dalam Piala Dunia FIFA.

Benfica menandatangani pemain tengah itu dari River Plate dalam perjanjian €18 juta pada Julai tahun ini dan boleh mengaut keuntungan besar dalam tempoh enam bulan.

Pemain Argentina itu mempunyai klausa pelepasan €120 juta dalam perjanjiannya dan dikontrak di Estadio da Luz sehingga musim panas 2027.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *