Categories
Bola Sepak

Peminat Mula Gusar Dengan Penyudah Tumpul Darwin Nunez

Rata-rata peminat Liverpool telah mengatakan perkara yang sama tentang prestasi Darwin Nunez dalam pertembungan Liga Perdana Liverpool menentang Leicester City.

Nunez ditandatangani pada musim panas dalam perjanjian bernilai £85 juta daripada kelab Portugal, Benfica. Sejak ketibaannya, ia bukanlah satu permulaan yang mudah untuk menjalani kehidupan sebagai pemain Liverpool.

Pemain Uruguay itu dibuang padang pada penampilan sulungnya di Anfield kerana melakukan tandukan, tetapi juga menunjukkan kecemerlangan kerana dia kini menjaringkan sembilan gol dalam 20 penampilan.

Nunez memimpin barisan hadapan untuk perlawanan Liverpool menentang Leicester pada petang Jumaat dan dia tidak mengecewakan sekali lagi.

Pemain berusia 23 tahun itu berada pada tahap terbaiknya kerana dia berada di mana-mana, daripada mempertahankan sudut dalam kotak penaltinya sendiri hingga mencipta peluang di dalam kubu lawan.

Walau bagaimanapun, peminat Liverpool semuanya merungut kerana kekurangan ketenangan Nunez di hadapan gawang.

Beberapa kali, Nunez gagal memilih hantaran yang betul atau melakukan penyudah yang betul. Dia mensia-siakan banyak peluang yang mungkin akan menjadi jaringan jika Mo Salah, Diogo Jota dan Roberto Firmino diberi peluang sedemikian.

Seorang peminat berkata: “Nah. Darwin Nunez benar-benar mempunyai teknik seperti sifar dalam bahagian LFC ini. Melihat dia cuba mengambil peluang hampir meletihkan.”

Seorang lagi tweet: “Darwin Nunez mempunyai segala-galanya kecuali penyudah, jika anda menyelesaikan dengan lebih baik, anda adalah GOAT bro.”

Peminat ketiga menambah: “Saya tidak syak Darwin Nunez akan mengubahnya. Penyudah akan menjadi lebih baik dan dia terus mendapat kedudukan yang hebat dan menyebabkan kekacauan dengan fizikalnya.”

Manakala yang lain menulis: “Penyelesaian Darwin Nunez memerlukan banyak penyempurnaan. Dia terlepas begitu banyak peluang baik setiap perlawanan.”

Pada usia 23 tahun, Nunez pasti memerlukan masa dan bekerja dengan orang-orang seperti Salah dan Jota pasti akan membantu.

Selepas kemenangan 2-1 ke atas Leicester, Liverpool kini akan bersiap sedia untuk lawatan ke Stadium Komuniti Gtech ketika mereka menentang Brentford pada hari Isnin.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *