Categories
Bola Sepak

Cara Sambutan Martinez Yang Melampau, Unai Akui Mahu Beri Nasihat

Unai Emery akan mengadakan perbincangan dengan Emiliano Martinez selepas kontroversi melanda penjaga gol itu ketika meraikan kemenangan Piala Dunia Argentina.

Martinez membuat isyarat lucah selepas dianugerahkan Sarung Tangan Emas untuk penjaga gol terbaik kejohanan, dan kemudiannya menjadikan bintang Perancis Kylian Mbappe sebagai subjek ejekan pada hari-hari berikutnya.

Tindakan kontroversi Martinez berterusan selepas meninggalkan Qatar, ketika dia berarak mengelilingi Buenos Aires sambil memapah gambar bayi dengan wajah Kylian Mbappe melekat padanya.

Emery, yang mengambil alih tugas di Villa pada akhir Oktober, mendedahkan dia akan bercakap dengan penjaga gol pasukannya itu.

“Apabila anda mempunyai emosi yang besar, kadangkala sukar untuk mengawalnya,” kata pengurus Villa itu kepada pemberita.

“Saya akan bercakap dengannya minggu depan mengenai beberapa perayaan. Tetapi buat masa ini saya menghormati bahawa dia kini bersama pasukan kebangsaannya.

“Apabila dia akan bersama kami dan di bawah tanggungjawab kami, kita boleh bercakap mengenainya kemudian.”

Villa berdepan ujian getir apabila mereka kembali ke Liga Perdana, ketika mereka menentang pasukan Liverpool yang sedang terluka selepas tersingkir daripada Piala Carabao pada malam Khamis di tangan Manchester City.

Skuad Emery akan beraksi tanpa penjaga gol nombor satunya, walaupun pengurus Sepanyol itu mendedahkan dia akan memberikan bintang Piala Dunia kelab itu berehat secukupnya selepas eksploitasi mereka di Qatar.

“Saya berkata sebelum Piala Dunia bahawa setiap pemain akan mempunyai sekurang-kurangnya tujuh hari cuti selepas kejohanan, dan maksimum 12,” jelasnya.

“Jadi saya menjangkakan Emiliano akan datang pada hari Khamis dan bersedia untuk perlawanan dengan Tottenham”.

Komen Emery memberi gambaran bahawa penjaga gol pilihan kedua Robin Olsen akan menggalas tanggungjawab untuk menentang Liverpool, manakala Martinez kelihatan bersedia untuk kembali menentang Tottenham pada Hari Tahun Baru.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *