Categories
Bola Sepak

Grealish Telah Menerima Kritikan Yang Tidak Adil Buatnya : De Bruyne

Kevin de Bruyne telah mempertahankan Jack Grealish dengan mendakwa bahawa pemain sayap itu dilayan secara tidak adil kerana hanya dia berbangsa Inggeris.

Semasa bersama Aston Villa, Grealish sering mencuri perhatian dan menjadi bintang di sana. Hasilnya, dia dipilih oleh pengurus England, Gareth Southgate sebagai sebahagian daripada skuad untuk Euro 2020.

Grealish terbukti menyinar semasa kejohanan itu dan kemudiannya membuat perpindahan yang memcahkan rekod kelab ke Manchester City dengan harga £100 juta.

Bagaimanapun, sejak berpindah ke stadium Etihad, Grealish setakat ini gagal mempamerkan prestasi seperti yang ditunjukkannya di Villa Park.

Disebabkan permulaan kariernya yang kurang memberangsangkan sebagai pemain City, banyak perhatian diberikan kepada setiap pergerakan Grealish.

Pemain antarabangsa England itu dikritik hebat pada musim panas selepas video dia berseronok ketika bercuti di Las Vegas dan Ibiza muncul.

Rakan sepasukan Grealish, De Bruyne kini telah mempertahankan pemain berusia 27 tahun itu.

Dia berkata, menurut laporan Daily Mail: “Ini bukan tentang bola sepak. Di luar bola sepak, tumpuan lebih kepada mereka [pemain Inggeris].”

“Saya faham kerana mereka adalah orang Inggeris dan orang ramai lebih melihat apa yang berlaku. Saya rasa seperti pemain asing, contohnya jika anda keluar malam, kami tidak begitu kerap diperiksa.”

De Bruyne meneruskan: “Sedangkan saya rasa jika pemain Inggeris keluar, ia sentiasa berada di media di mana-mana. Saya fikir orang ramai juga melakukakan perkara ini.”

“Apa yang dia lakukan dalam kehidupan peribadinya dia lakukan, tiada siapa yang perlu ambil peduli, tetapi orang ramai melakukannya.”

Pemain Belgium itu menggesa peminat supaya ‘bersabar’ dengan Grealish, dengan menyatakan bahawa dia tidak terlalu bimbang tentang kemelut prestasinya baru-baru ini.

Dia menambah: “Saya tidak rasa sesiapa pun perlu memikirkan bagaimana perasaannya berpindah buat kali pertama dan orang lain merasakan ia sentiasa mudah untuk melakukannya. Tetapi terdapat banyak halangan yang datang dengan perpindahan kelab dan rumah dan apa sahaja.”

“Anda jelas mengetahui dia memerlukan sedikit masa untuk serasi tetapi dia dalam keadaan baik. Sabar, saya tidak terlalu risau.”

Grealish telah menjaringkan gol pertamanya musim ini semasa City menang 3-0 ke atas Wolves pada hari Sabtu.

Selepas perlawanan, dia mengulangi bahawa dia perlu menjaringkan gol dan membantu lebih banyak gol.

Grealish berkata mengenai BT Sport: “Betul sekali orang ramai menanyakan soalan, saya sepatutnya menjaringkan lebih banyak dan mendapat lebih banyak bantuan.”

“Saya sentiasa mahu orang bercakap tentang saya dengan wang yang dibelanjakan untuk saya, tetapi sepanjang karier saya, saya tidak menjaringkan gol yang mencukupi. Saya mahu menambahnya pada permainan saya.”

“Ia bagus apabila Pep mempertahankan saya. Dia telah bertindak cemerlang dengan saya. Saya mungkin perlu berterima kasih kepadanya kerana dia memberi saya peluang hari ini selepas persembahan saya pada hari Rabu kerana ia mungkin bukan yang terbaik.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *