Categories
Bola Sepak

Tarian Gabriel Jesus Sebagai Tanda Sokongan Buat Vinicius Jr

Penyerang Arsenal, Gabriel Jesus memberi penghargaan kepada rakan sepasukannya dari Brazil, Vinicius Jr dengan meniru gerakan tarian penyerang Real Madrid itu selepas menjaringkan gol menentang Brentford pada hari Ahad.

Vinicius Jr baru-baru ini telah dikritik oleh ejen bola sepak Sepanyol, Pedro Bravo awal minggu ini, yang menuduh pemain berusia 22 tahun itu tidak menghormati Real Mallorca apabila dia menari selepas menjaringkan gol menentang mereka hujung minggu lalu.

Komennya mencetuskan kemarahan kerana Bravo menyatakan bahawa Vinicius Jr harus ‘berhenti menjadi monyet’ semasa bertindak dengan keterlaluannya.

‘Anda (Vinicius Jr) perlu menghormati pihak lawan,’ kata Bravo secara langsung di El Chiringuito.

‘Jika anda mahu menari, pergilah ke sambadrome di Brazil.”

‘Di Sepanyol, anda perlu menghormati pesaing dan berhenti menjadi monyet.’

Dia kemudiannya akan meminta maaf atas kenyataannya, menegaskan bahawa dia tidak berniat untuk bersikap perkauman.

‘Saya ingin menjelaskan bahawa ungkapan “bermain monyet” yang saya telah salah gunakan untuk memperkatakan tentang tarian sambutan gol Vinicius dilakukan secara metafora (melakukan perkara bodoh),’ katanya.

‘Memandangkan niat saya tidak menyinggung perasaan sesiapa, saya memohon maaf dengan ikhlas. Saya minta maaf!’

Sebilangan pemain telah menyokong Vinicius Jr berikutan komen Bravo, dengan Neymar menggesa pemain sayap muda itu untuk terus menari jika dia mahu.

Jesus juga menyiarkan di Twitter pada hari Jumaat sebagai sokongan kepada rakan senegaranya ‘Danca, Vini!’ (Menari, Vini!)

Dia menghantar satu lagi mesej sokongan kepada Vinicius Jr pada hari Ahad selepas menanduk masuk hantaran lintang Granit Xhaka untuk meletakkan Arsenal 2-0.

Dia berlari di belakang gol untuk meraikan bersama Bukayo Saka dan mula menari di hadapan kamera TV, sama seperti yang Vinicius Jr lakukan tujuh hari sebelumnya.

Vinicius Jr akan bermain dalam perlawanan derby Madrid pada malam Ahad, dan dia boleh melakukan gerakan tariannya sekali lagi jika dia menjadi penjaring dalam derby menentang Atletico Madrid.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *