Categories
Bola Sepak

Sadio Mane Dianggap Satu Pembelian Sempurna Buat Bayern Munich

Gergasi Jerman dilaporkan telahpun bertanyakan tentang pemain utama Liverpool, Sadio Mane dengan menwarkan gaji yang lebih lumayan berbanding di Anfield.

Pengarah sukan Bayern Munich, Hasan Salihamidžić dilaporkan sangat berminat dengan bintang Liverpool yang berasal dari Senegal itu sebagaimana yang dilaporkan oleh Sky News Germany.

Salihamidžić dan pengurus Bayern, Julian Nagelsmann kedua-duanya sedang dalam pencarian pemain baru yang berkualiti menuju jendela perpindahan musim panas dan dalam beberapa hari kebelakangan ini terdapat ‘pergerakan’ yang telah dimulakan, dengan Mane ketika ini diselubungi perpindahan ke kelab gergasi Bavaria itu, dengan bayaran sekitar £42 juta mungkin menjadi pertaruhan.

Tokoh senior di Munich itu telah lama mengagumi Mane, dan yakin pemain Senegal itu sesuai dengan gaya permainan high pressing mereka yang tersendiri (tidak jauh berbeza dengan peranan Mane di bawah Klopp); tetapi nampaknya Liverpool pasti akan berusaha sedaya-upaya untuk mengekalkannya, mengingati bukan sahaja betapa mendalamnya dia disayangi oleh peminat The Red, tetapi musim yang cemerlang di mana dia menjaringkan 23 gol dalam semua pertandingan ketika Liverpool meneruskan kempen mereka yang cemerlang dan meneruskan reputasi mereka selaku sebuah kelab gergasi yang digeruni di Eropah .

Dengan kontrak semasanya yang akan tamat tahun depan, dan rundingan dengan Salah juga sehingga kini belum menunjukkan sebarang perkembangan positif, khabar angin ini pastinya meningkatkan tekanan kepada pemilik Liverpool untuk memberikan gaji yang lebih sepadan di mana ianya menyebabkan banyak kekeliruan antara pemain dalam beberapa bulan kebelakangan ini.

Liverpool dilaporkan tidak tergesa-gesa untuk mengadakan perbincangan dengan Mane. Menurut Sky Germany, bagaimanapun, pemain yang membintangi Piala Negara-Negara Afrika itu ada ‘kemungkinan’ untuk berpindah ke Bayern.

Apatah lagi, wartawan Florian Plettenberg, yang telah menolak pautan perpindahan ini dalam beberapa minggu kebelakangan ini, telah mendakwa telah adanya pergerakan dalam situasi Mane.

“FC Bayern adalah pilihan serius untuk dipilih Sadio Mane paa musim panas ini. Perpindahan ini pasti boleh dilakukan,” kata Plettenberg.

“Kami mendengar bahawa terdapat pergerakan dalam beberapa hari kebelakangan ini. Terdapat perkembangan yang jelas untuk dilihat, juga dalam perbincangan antara pengurusannya dan juga dengan pemain itu.”

Ketika kontraknya hanya setahun berbaki, Liverpool tidak mempunyai hak perundingan sebanyak yang mereka miliki sebelum ini ke atas Mane.

Oleh itu, Plettenberg menambah bahawa yuran Mane “berada di bawah tanda €50 juta [£43 juta]”.

Wartawan itu juga mendakwa bahawa Bayern telah dirangsang oleh perkembangan terkini mengenai Kylian Mbappe.

Penyerang Paris Saint-Germain itu menolak perpindahan ke Real Madrid untuk menandatangani perjanjian baharu yang lumayan di ibu negara Perancis itu. PSG sebelum ini turut memasukkan nama Mane dalam radar mereka tetapi kini menerima juga mengetahui bahawa tidak mampu membeli kedua-dua pemain.

Oleh itu, Plettenberg menyimpulkan bahawa “tiga hingga empat minggu akan datang” akan menjadi “sangat, sangat penting” untuk Mane.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *