Categories
Bola Sepak

Darren Bent : Lewandowski Berkemungkinan Sertai Liverpool Untuk Jangka Masa Setahun

Bekas pemain antarabangsa England, Darren Bent mendakwa bahawa Robert Lewandowski akan sanggup menolak pelawaan Barcelona jika mendapat tawaran daripada Liverpool.

https://twitter.com/LFCNews_365/status/1524832049454108672?s=20&t=NsGjKIXhmcEpyn53QGKx8g

Dalam perbincangan dengan hos talkSPORT Andy Goldstein, Bent menyatakan bahawa dia berpendapat penyerang itu berpotensi menyertai juara Inggeris 19 kali itu selama semusim.

Robert Lewandowski telah menjadi subjek utama khabar angin sejak beberapa bulan lalu. Dengan kontraknya bersama Bayern Munich akan tamat dalam tempoh lebih setahun, terdapat spekulasi bahawa dia bakal berpindah ke padang rumput yang lebih hijau.

Menurut ESPN, pemain antarabangsa Poland itu telah memberitahu Bayern bahawa dia tidak akan menandatangani kontrak lanjutan. Barcelona, sebaliknya, sepatutnya melakukan “semua yang mereka boleh” untuk membawa pemenang anugerah Pemain Lelaki Terbaik FIFA dua kali itu ke Camp Nou.

Gergasi Liga Perdana, Liverpool dipercayai tidak memburu khidmat Lewandowski, tetapi itu tidak menghalang Goldstein daripada mengaitkannya dengan The Reds. Bercakap dengan Bent, dia berkata:

“Saya dapat melihat dia boleh pergi ke Liverpool. Bolehkah anda melihat perkara itu berlaku?”
Bent menjawab:

“Ya, untuk  satu tahun. Saya dapat merasakan perkara itu boleh berlaku.”

Pemenang Kasut Emas Eropah (34 gol, 68 mata), Robert Lewandowski boleh dikatakan antara penyerang terhebat dalam generasinya. Dia seorang pemain yang bijak, tenang, dan jarang terlepas peluang apabila peluang muncul.

Kebanyakan pasukan di dunia akan gembira apabila dia mengetuai serangan. The Reds adalah salah satu daripada segelintir pasukan yang berkemungkinan mampu menarik Lewandowski.

Dengan adanya Roberto Firmino, Diogo Jota, dan kini Sadio Mane, pasukan Merseysides mempunyai banyak pilihan berkualiti di posisi penyerang. Ya, mereka tidak menjaringkan gol sebanyak pemain antarabangsa Poland itu, tetapi mereka membuktikan mereka mampu menjuarai liga yang boleh dikatakan paling sukar di Eropah.

Lewandowski, yang akan berusia 34 tahun pada Ogos, juga tidak mempunyai usia di sisinya dan mungkin bergelut untuk menyesuaikan diri dengan sifat kasar bola sepak Inggeris. Pengurus The Reds Jurgen Klopp juga memerlukan penyerangnya bekerja keras dalam sistem tekanan tinggi.

Melainkan Lewandowski menandatangani kontrak lanjutan dengan Bayern, perpindahan ke Barcelona tetap dilihat satu pertaruhan terbaik buat pemain Poland itu pada masa ini.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *