Categories
Bola Sepak

Kita Akan Berdepan Dengan MU Yang Berbeza – Wijnaldum

Georginio Wijnaldum menjangkakan mereka akan menentang Manchester United yang banyak berubah berbanding pasukan  yang telah  mereka kalahkan sebelum ini ketika Liverpool akan berkunjung ke Old Trafford pada hari Ahad nanti.

The Reds meledakkan 3-1 ke atas saingan lama mereka di Anfield pada Disember, dengan Xherdan Shaqiri bangkit dari bangku simpanan untuk merobek gawang gol United dua kali selepas pembuka Sadio Mane dibatalkan oleh Jesse Lingard.

Sejurus daripada kekalahan tersebut, United serta-merta memecat Mourinho dan telah mengambil Ole Gunnar Solskjaer sebagai pengurus sementara – dan legenda kelab itu telah membuktikan peningkatan besar dalam pasukan mereka, setakat ini masih belum kalah dalam saingan Liga Perdana sejak pelantikannya untuk masuk ke empat teratas.

Dalam statistik Liverpool perlu akan cuba mengakhiri rekod Solskjaer untuk meraih tiga mata bagi memastikan mereka terus di puncak carta hujung minggu ini – tetapi Wijnaldum menyedari ia akan menjadi cabaran yang sukar.

“Saya fikir ia akan menjadi perlawanan yang sangat berbeza [dari permainan pada Disember],” pemain jersi No.5 itu meramalkan, bercakap kepada pemberita.

“Sejak pengurus baru masuk, ada aliran baru, mereka bermain baik dan menang banyak dan itu membina keyakinan dalam pasukan.

“Ia juga merupakan permainan di tempat sendiri bagi mereka dan sudah tentu mereka mempunyai  keyakinan yang tinggi seperti yang  mereka telah buktikan pada perlawanan sebelum ini.

Ia akan menjadi permainan yang sukar tetapi saya tidak sabar untuk melakukannya. Saya fikir mereka datang pada saat yang baik tetapi kami juga melakukannya dengan baik supaya ia menjadi permainan yang bagus untuk ditonton. “

United berada di prestasi yang sangat bagus kerana baru sahaja mencatatkan kemenangan 2-0 ke atas Chelsea di Stamford Bridge pada petang Isnin untuk layak ke suku akhir Piala FA.

24 jam kemudian, Liverpool hanya mencatatkan keputusan seri 0-0 Anfield bertemu Bayern Munich di perlawanan pertama pusingan 16 Liga Juara-juara Eropah.

The Reds akan bertemu sekali lagi dengan juara Bundesliga tersebut dalam masa tiga minggu lagi dan Wijnaldum tetap yakin tentang peluang mereka untuk mara ke suku akhir.

“Kenapa anda mengatakan keputusan tersebut (seri) satu kelebihan untuk mereka? Saya fikir ia adalah kelebihan untuk kedua-duanya, “katanya.

“Satu-satunya perkara yang semua orang adalah jika kita pergi ke sana dan menjaringkan satu gol maka mereka perlu menjaringkan dua. Salah satu kelebihannya adalah mereka akan bermain di rumah. Saya rasa banyak pasukan yang datang ke Anfield dan berjaya seri dengan kami merasakan itu adalah keputusan yang baik kerana sukar untuk melawan kami di sini.

“Saya tidak fikir ia adalah hasil yang tidak baik untuk mereka dan begitu juga terhadap kami. Mereka memiliki pemain-pemain yang bagus, begitu juga kami. Itu adalah perlawanan yang sangat menarik tetapi kami tidak bernasib baik kerana tiada pemain berjaya menjaringkan gol. Semoga kami dapat melakukannya pada minggu depan.

“Saya tidak fikir mereka akan bermain benar-benar terbuka di perlawanan timbal balik nanti kerana mereka tahu kami baik dalam serangan balas tetapi mereka juga tahu kami menjaringkan gol dengan cara bola sepak yang baik dan mencipta peluang. Sukar untuk mengatakan bagaimana permainan akan pergi tetapi ia akan menjadi yang sukar, itu pasti. “

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *