Categories
Bola Sepak

Terkini – Roberto Firmino dan Dejan Lovren tiada dalam latihan Liverpool menjelang pertandingan Bayern Munich

Pengurus iverpool Jurgen Klopp masih risau ke atas kecergasan dua pemain utama ini menjelang menghadapi Bayern Munich pada pagi Rabu ini.

Roberto Firmino dan Dejan Lovren tidak berlatih di Melwood pada Isnin menjelang pertembungan Liga Juara-16 tahun lalu. Firmino menderita virus sementara pertahanan Lovren tidak bermain untuk pasukan Jurgen Klopp sejak mengalami kecederaan hamstring semasa kekalahan pusingan ketiga Piala FA mereka di Wolves pada 7 Januari.

Pemain antarabangsa Croatia itu tidak hadir di kem latihan cuaca panas Reds di Marbella minggu lalu, yang bermaksud Fabinho boleh bermain di posisi pertahanan tengah menentang juara Jerman. Virgil van Dijk digantung manakala Joe Gomez diketepikan kerana patah kaki, bermakna Joel Matip adalah pemain pertahanan tengah semata-mata yang ada. Klopp mengesahkan dalam sidang akhbar pra-permainannya awal hari ini bahawa Lovren perlu dinilai lebih awal daripada pertemuan Bayern. Beliau berkata:

“Kami belum melihatnya, Shaq (Xherdan Shaqiri), semalam dia menjalani sesi latihan tetapi kita perlu melihat bagaimana dia bertindak hari ini, iaitu rancangan untuk hari ini, dalam latihan yang betul.”

“Ianya sangat bagus kerana kami mempunyai pilihan lain. Shaqiri berlatih semalam dan kelihatan sangat bagus.”

“Di Liga Juara-Juara, menentang Bayern Munich, ia bukan tugas yang mudah tetapi kami tidak mahu pemain pertahanan terakhir kami sahaja yang dipertanggungjawabkan semasa diserang (Bayern). Ia bergantung pada bagaimana kita bertahan secara bersama dan itu adalah jalannya.”

“Akan ada banyak saat dan ketika di mana kita perlu bertahan dengan baik dan kami telah berusaha melakukannya.”

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *