Categories
Bola Sepak

Akhirnya Status Buvac Terjawab

Penolong jurulatih warga Bosnia-Serbia yang digelar The Brain ini belum berada di kelab itu sejak April lepas, tetapi ketiadaannya kini rasmi.

Keluarnya  Zeljko Buvac dari Liverpool kini akhirnya menjadi rasmi, sembilan bulan selepas dia keluar dari pasukan Reds. Bosnia-Serbia telah meninggalkan jawatannya sebagai salah seorang pembantu pengurus Jurgen Klopp pada April lalu, sejurus sebelum babak kedua Liga Juara-Juara menentang Roma.

Buvac telah menjadi salah seorang daripada orang paling kanan Klopp selama 17 tahun, dengan hubungan sejak berpasangan bersama di Mainz. Misteri dikelilingi sebab-sebab pemergiannya, dengan kelab itu hanya meletakkannya sebagai ‘alasan peribadi’ dan gagal mengulas lanjut mengenai apa yang berada di belakang jalan yang cukup dramatik pada titik penting musim ini.

Buvac – yang dikatakan Klopp sebagai ‘The Brain’ dari jurusan kejurulatihan – kekal sebagai staf kelab sejak dia melangkah pergi, tetapi pemergiannya kini telah menjadi rasmi mengikut Liverpool Echo, dengan syarat kontraknya diselesaikan.

Dengan ketiadaannya, jurulatih yang sangat dihormati Pep Ljinders telah meningkatkan peranannya dengan pemimpin Liga Perdana musim ini.

Pemain Belanda kini dijangka akan diberikan peranan penolong pengurus bersama Peter Krawietz, yang menyertai The Reds bersama Klopp dan Buvac  pada tahun 2015.

By dau5144

Saya seorang yang suka mengikuti perkembangan sukan tanah air dan luar negara terutamanya bola sepak dan badminton.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *